Fashion

H Catherine Deneuve βγάζει την YSL γκαρνταρόμπα της στο σφυρί

17 Ιανουαρίου, 2019

Η αλήθεια είναι ότι εκπλαγήκαμε όταν μάθαμε ότι η Catherine Deneuve βγάζει σε πλειστηριασμό ένα σχεδόν μυθικό πλέον κομμάτι της γκαρνταρόμπας της: Τις δημιουργίες του αείμνηστου Yves Saint Laurent! Η iconic ηθοποιός του Γαλλικού κινηματογράφου που υπήρξε μία από τις αγαπημένες μούσες του εμβληματικού σχεδιαστή και έμπιστη φίλη του για 40 χρόνια, δήλωσε σχετικά με αυτή της την απόφαση (και μπορούμε να φανταστούμε την ανάλαφρα μπλαζέ χροιά που ίσως συνόδευε τη δήλωσή της ή το χαρακτηριστικό, απόμακρο, αινιγματικό ύφος της ) απλώς ότι…δεν έχει άλλο χώρο στη ντουλάπα της, καθώς πουλάει το chateau της στη Νορμανδία.

Η iconic γκαρνταρόμπα της, στην οποία έχει αιχμαλωτιστεί η πεμπτουσία του παριζιάνικου στυλ, βγαίνει επίσημα σε δημοπρασία στις 23 Ιανουαρίου στον οίκο Christie’s στο Παρίσι. Για τους φανατικούς λάτρεις της μόδας που είναι σε θέση να διεκδικήσουν κάποιο από τα κομμάτια της αυτό μοιάζει -τηρουμένων των αναλογιών- με κάτι σαν την αναζήτηση του Ιερού Δισκοπότηρου! Ακόμη όμως και για όσους δεν ανήκουν στο παραπάνω (τυχερό) ποσοστό, η δημοπρασία αυτή παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς σχετίζεται με την ίδια την ιστορία της μόδας: Ο Yves Saint Laurent με τις επαναστατικές δημιουργίες και τα καινοτόμα σχέδιά του έδωσε νέα πνοή και δύναμη στη γυναικεία εικόνα. Εισήγαγε τα αντρικά κοστούμια στη γυναικεία γκαρνταρόμπα (το περίφημο smoking του σηματοδότησε μια από τις κορυφαίες, ριζοσπαστικές “στιγμές” στην παγκόσμια ιστορία της μόδας). «Η Chanel έδωσε στις γυναίκες ελευθερία, ο Yves δύναμη» είχε πει ο επί 30 χρόνια συνεργάτης και σύντροφός του, Pierre Bergé. Ντύνοντας την Deneuve, ουσιαστικά άλλαζε την εικόνα της γυναίκας σε ολόκληρο το γαλλικό κινηματογράφο, δίνοντάς της μια πιο δυναμική, μοντέρνα πνοή.

Photo via Messy Nessy

«Οι Αμερικανίδες θα θέλουν να κάψουν όλα τους τα ρούχα όταν δούνε αυτά» είχε γράψει το αμερικανικό περιοδικό Women’s Wear Daily το 1967 έπειτα από την παρουσίαση των γυναικείων κουστουμιών του Yves Saint Laurent που έκαναν πρωτόγνωρη αίσθηση «σ’ ένα show που θα μπορούσε να έχει προέλθει κατευθείαν από το Broadway”  όπως ανέφερε το δημοσίευμα. Στη δημοπρασία, μαζί με τα υπέροχα φορέματα της Deneuve, θα διατεθούν και αρκετά από τα ξακουστά power suits του μεγάλου δημιουργού.

O Yves Saint Laurent ξεκίνησε να συνεργάζεται την Deneuve όταν εκείνη βρισκόταν μόλις στις αρχές της καριέρας της, έχοντας μαγνητίσει το κοινό ως πρωταγωνίστρια της ταινίας «Οι ομπρέλες του Χερβούργου» (1964). «Η αιχμηρή σοβαρότητα με την οποία ο Yves αντιμετώπιζε ακόμη και τις πρόβες μας, η ευφυία, η ντροπαλή χάρη του, συνόδευαν και ομόρφαιναν όλα αυτά τα χρόνια που περάσαμε μαζί. Ήμουν μόλις 20 χρονών τότε και ήταν για μένα ένα προνόμιο να έχω πρόσβαση σε όλη αυτή την απολαυστική πολυτέλεια του να εκπαιδεύω την αισθητική μου στο πλευρό του» έχει δηλώσει η διάσημη ηθοποιός και μούσα του. Ήταν πάντα εκεί, σε κάθε ντεφιλέ του, στηρίζοντάς τον με την παρουσία της.

photo via Messy Nessy

Το δικό του magnum opus όμως για εκείνη ήταν για την ταινία «Η Ωραία της Ημέρας του Luis Bunuel (1967). «Δημιούργησε μια ολόκληρη γκαρνταρόμπα για  τον χαρακτήρα που υποδυόταν η Catherine Deneuve, τη Severine Serizy, μια νέα μεγαλοαστή που βρίσκει νόημα στις εξωσυζυγικές συναντήσεις της σ’ ένα οίκο ανοχής» σύμφωνα με το μουσείο Yves Saint Laurent στο Παρίσι. Ο κορυφαίος σχεδιαστής έπρεπε να επινοήσει μια γκαρνταρόμπα που ν’ αντανακλά την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της εύθραυστης και σαγηνευτικής Severine. Οι πιο εμβληματικές δημιουργίες του; Η θρυλική μαύρη vinyl καμπαρντίνα με τα πλεκτά μανίκια και το αυστηρό -ανυπέρβλητα κομψό ως “school dress”- μαύρο φόρεμα με ιβουάρ σατέν γιακά και μανίκια.

Ανάμεσα στα highlights της συλλογής, πληροφορούμαστε από τον οίκο Christie’s, υπάρχει ένα βραδινό φόρεμα στολισμένο με χάντρες από την επίδειξη υψηλής ραπτικής «Άνοιξη-Καλοκαίρι 1969» που φόρεσε η Catherine Deneuve την ίδια χρονιά όταν συνάντησε τον Alfred Hitchcock, παρέα με τον Francois Truffaut. Το φόρεμα αυτό αποτέλεσε έκθεμα και της ρετροσπεκτίβας του Yves Saint Laurent στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, το 1993 και η τιμή του αναμένεται να φτάσει τουλάχιστον τα 5.000 $.

Photo via Messy Nessy

Καθώς συνεχίζουμε την διαδικτυακή περιήγησή μας στα items της δημοπρασίας συναντάμε μεταξωτά σύνολα σε πιο απαλούς ή έντονους ροζ τόνους, στυλάτα 80s σακάκια, ένα μάλλινο ροζ παλτό με απαράμιλλο στυλ (με τιμή εκκίνησης τα 250$), πολύχρωμα κοστούμια και, φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν υπέροχα αξεσουάρ και τα κοσμήματα! Ανάμεσά τους αναγνωρίζουμε κάποια από αυτά που φορούσε στην ταινία Mississippi Mermaid (1969) όπου πρωταγωνιστούσε μαζί με τον Jean-Paul Belmondo.

 

Photo via Messy Nessy

Τα vintage παπούτσια της, πάλι, μοιάζουν να μην έχουν βγει ποτέ εκτός μόδας και είναι εξαιρετικά καλοδιατηρημένα… Από αυτά και μόνο καταλαβαίνει κανείς ότι η ντουλάπα της -ναι, αυτή που ασφυκτιούσε στη Νορμανδία- πρέπει να παρέπεμπε περισσότερο σ’ ένα πλούσιο, αεροστεγές και άκρως ενδιαφέρον fashion αρχείο!

26 Σεπτεμβρίου 1966: Ο Yves Saint Laurent δείχνει στη μούσα του ένα φόρεμα από τη νέα του συλλογή Photo via culturebox

Και αν υποθέσουμε ότι η διάσημη ηθοποιός κράτησε όσα θεωρεί πιο αγαπημένα, δείχνουμε λίγο περισσότερη κατανόηση στην επίφαση της έλλειψης χώρου: θα μπορούσε κάλλιστα με όλα αυτά να δημιουργήσει ένα μίνι μουσείο… Ίσως, πάλι, να περνά σε μία φάση ζωής που τα αντικείμενα, όσο υπέροχα κι’ αν είναι και παρά τους συμβολισμούς τους, να βαραίνουν πια και έχουν όλο και λιγότερη σημασία; Όπως και να ’χει οφείλουμε ν’ αναγνωρίσουμε ότι θέλει κουράγιο ν’ αποχαιρετήσεις τόσο όμορφες, χειροπιαστές αναμνήσεις μιας τόσο ενδιαφέρουσας ζωής!

 

No Comments

Leave a Reply